Direktlänk till inlägg 27 februari 2010

Vecka 3 Dag 5

Av Louise - 27 februari 2010 12:08


Jisses vad trött jag var igår, jag var helt slut.    Och lite hungrig.

Jag tror ju att min nya livsstil är boven i dramat. Jag går promenader varje dag, jag hittar på roliga saker att göra som att åka skidor och till detta äter jag bara 600 kcal. Klart jag blir trött. Och efter att ha åkt skidor så är det viktigare än någonsin att jag får i mig den mängd vatten som min kropp behöver för att fungera.


Snart är VLCD över för min del. Det är med blandade känslor. Vill ju inte gå upp i vikt men kan ju heller inte leva på 600 kcal hur länge som helst. Just nu känns det så bra och visst kan jag emellanåt känna hunger men det går över när jag dricker vatten. Ja det blir till att planera väl för jag har lovat mig själv att följa denna metod till punkt och prick och inte skarva i kanterna. Det jag kan påverka är hur mycket jag rör mig, men även där får jag lov att vara realistisk. Detta är nyttigt för mig.


Nu när jag kommit ned under 100 kg så känns det inte lika viktigt att ställa sig på vågen längre. Jag tror att komma under det strecket hade en väldigt stor betydelse för mig. Jag kunde inte acceptera mig själv som så stor. Jag känner mig lugnare nu. Jag ställde mig på vågen i morse. Det fortsätter att gå nedåt och det gör mig behaglig till mods. Det är klart att när jag ökar kcal på tisdag så  kommer jag att ha stenhård koll igen.


Nu ska jag klä på mig och ge mig ut på promenad med min väninna och hennes söta hund som älskar snön, som springer och möter mig glatt. Skall ta med en muta idag tänkte jag. Har märkt att kärleken absolut ökar om man har en liten treat i fickan.


Och utanför mitt fönster så faller just nu stora vackra snöflingor. Det ser ut som om det faller dunfjädrar från skyn. Och jag lyssnar på Melody Gardot.   



Ha en underbar dag därute alla underbara människor ... det ska jag.

 
 
Ingen bild

Carina

27 februari 2010 14:16

Hej Louise,
En liten personlig fråga bara. Jag har blivit varnad att magen kan bli väldigt dålig när man äter Itrims pulver. Stämmer det?
Kram

 
Louise

Louise

27 februari 2010 15:28

Ja det finns en hel rad olika biverkningar som man måste vara uppmärksam på. Kolla igenom länken nedan innan, det är en klinisk rapport från itrim

http://www.itrim.se/file/dyn/00000m/6400m/6466i/Itrim%20klinisk%20beskrivning%20070215.pdf

I boken står det även på sidan 18 (Hemmingsson) att det finns en del biverkningar eller som det står nackdelar med snabb viktminskning.

* dålig andedräkt ... japp
* förstoppning i början ... nepp
* huvudvärk i början ... japp
* frossa ...nepp
* torr hud...japp
* gallsten...nepp
* gikt...nepp
* håravfall...nepp

Detta skall lindras genom att dricka ordentligt med vatten varje dag och att röra på sig. Jag kan inte nog påpeka hur viktig den punkten är i programmet. Magen, jag fick inte någon förstoppning (snarare åt andra hållet) men det är klart att magen inte blir så glad när den har så lite att jobba med. Men jag har inte upplevt några större problem ännu så länge. Nu har jag ju 9 veckor kvar så mycket hinner ju fortfarande hända. Jag tror att var uppmärksam på din kropp, den talar ofta ganska tydligt till dig om du bara lyssnar till den. Jag hade en del huvudvärk i början men jag tror det berodde mest på en för låg vattenkonsumtion. Jag har hitintills mått nästan oförskämt bra, haft hur mycket energi som helst. Utom de dagar jag verkligen ökat min motion, och vad jag misstänker inte hängt tillräckligt hårt tag i vattenflaskan. Ta den med hela tiden. Andedräkten fixar man lätt med sockerfritt tuggummi.

http://itrim69.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

Carina

27 februari 2010 16:32

TACK!
Tänker i alla fall testa. Verkar vara ungefär samma biverkningar som vid en detox. Känner mig motiverad att köra och tycker att det är jättebra att man skriver på för en längre tid.
Märker på stegräknaren jag köpte med mig att jag nästan inte rör på mig alls. Ska bli ändring på det från och med tisdag morgon.
Tack för all hjälp!

 
Louise

Louise

27 februari 2010 19:42

Jag ser på rivstarten som en detox. Fördelen är att viktminskningen oftast blir väldigt märkbar vid VLCD. Jag har ju aldrig tidigare testat fasta och sånt. Men det är väldigt skönt att inte vara sockersugen. Det jag längtar efter är kött och potatis och kokta grönsaker. Mmmmm. Men det är inte en akut hunger som talar. Hungern försvinner, men hjärnspökena sitter kvar.

Jag har ju gått ner all vikt tidigare. Men det är just detta med att hålla vikten som inte funkat för mig. Jag hoppas, som du beskriver, att genom att skriva in mig i programmet under en längre tid är jättebra. Tror jag behöver en kontrollinstans för det stora arbetet, hålla vikten.

Stegräknaren är kanon. Här får jag svart på vitt hur mycket jag rör på mig. Tillslut börjar man känna vilka sträckor som är tillräckligt långa för att täcka dagens behov. Men jag tror att jag kommer att fortsätta med stegräknaren även efter itrim.

Jag tror att det viktigaste man behöver för att fixa rivstart är viljan. Förmågan att se vad du får i utbyte. Ett nytt liv. Det kommer säkerligen att vara dalar och toppar, men se till att gardera dig med något som får dig tillbaka i spåret. Jag har min garderob med alla kläder jag vill ha på mig som jag just nu inte kan ta på mig.

Delmål. Där har vi en annan hörnsten i arbetet. Jag tror att det är viktigt att dela upp sin viktminskning i olika etapper. Resan blir inte så oändligt lång om man kan se sin resa i flera etapper.

Lycka till på tisdag. Och fortsätt gärna att höra av dig om hur det går.

http://itrim69.bloggplatsen.se

 
Louise

Louise

28 februari 2010 08:38

Uppdaterar listan med

* frossa...japp

Eller kanske bara fryser. Kall om händerna, vill ha strumpor på (väldigt ovanligt för mig en sann barfotasjäl) sitter med fleecefilt omvirad och uppburrad i soffan och ska göra mig en varm kopp kaffe. Tänkte träna idag. Får inte slappna av nu när vikten gått under 100.

http://itrim69.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Louise - 16 februari 2011 08:30

Jag är här. Har bara blivit uppäten av livet, som det kan bli ibland, för mycket jobb träning barn kärlek....för lite tid..   Ska bättra mig. SNart. ...

Av Louise - 2 februari 2011 09:55

Vikten fortsätter sakta neråt, tror jag går och väntar på efterskalv efter helgen, men de kommer visst inget. Och det är bra. Jag väger mindre nu än vad jag gjort på många många år..det är bra. Mindre bra är att stockholm inte verkar fullt så...

Av Louise - 31 januari 2011 01:19

....och druckit alkohol      Det var fantastiskt gott. Så nu är det 2+2 som gäller samt hård träning.   Dejten har gått bra. Inget är solklart, inget är 100 % men det kittlar...     Har känt mig fin och uppskattad och nervositeten lade si...

Av Louise - 28 januari 2011 00:56

Jag är så nervös...får inget gjort. Eller jo, jag tränar, jag jobbar häcken av mig..men så fort jag kommer hem så går jag mest runt och vankar. Dejt imorgon och jag är så nervös så nervös så nervös...vill så gärna men har en obehaglig känsla i magen ...

Av Louise - 24 januari 2011 15:36

på gym. YEAH!!! Det fick bli så. Kompis som tjatat lite (behövdes ej så mycket tjat) och det blev gymbolaget.   Men oj vad liten jag kände mig där, alla är så vältränade och alla vikter så stora och tunga jämfört med det lilla rehabgym jag kört p...

Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
<<<
Februari 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Nätverket

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Artiklar om fetma och motion

Kaloriräknare

Inspiration

Event


Ovido - Quiz & Flashcards