Direktlänk till inlägg 23 februari 2010

Tvåsiffrig igen och här ligger vi inte på latsidan

Av Louise - 23 februari 2010 17:54


Så härligt att inte längre väga över 100 kg.    Det var ett tag sedan sist.


Och idag har jag gått ungefär samma rutt som igår men jag har oxå tränat på itrim.    De ni. Jag gjorde som Mumlan sa. Och jag vill ju ha det bästa tänkbara resultatet. Jag vill göra allt för att komma ner till målvikt, för det är då mitt riktiga arbete börjar. Att hålla vikten.


Dagens steg är so far 16398 och det känns helt ok. Vilken vecka detta har varit. Vilken flygande start.   


Som jag misstänkte så är det även en stor social grej man missar när man inte går och tränar. För alla är så trevliga att prata med. Alla pratar om itrim, om viktminskning, om att detta är sista chansen. Detta är något som alla verkligen tror på. Jag har pratat med två helt nya tjejer idag. Och på ett vanligt gym är det inte så. Man byter om i sitt hörn i sitt skåp och tittar inte ens upp när någon kommer in i omklädningsrummet (min erfarenhet). Här faller det sig så naturligt. Vi har något gemensamt. En stark vilja att gå ner i vikt, en sista chans.


Grupp på torsdag..


 
 
miriam

miriam

23 februari 2010 18:17

oj shit vad duktig du är!!!
jag vill komma ner i min målvikt efter graviditet..kämpar med det nu..
för mej är det väl en sju åtta kilo..en del kanske tänker: men vaddå det är ju inte så mycket!
men för mej är de det..det är så svårt!!

hit vill jag gärna titta in igen för inspiration!

http://ljuvahus.blogg.se

 
Louise

Louise

23 februari 2010 18:38

Min erfarenhet säger mig att det är de sista kilona som är svårast att jobba bort och ingen säger att de inte skulle vara lika viktiga som mina 31 kg. Ur en hälsoaspekt så ligger du inte i riskzonen för diabetes eller liknande åkommor, men för din självkänsla är det dina mål som är viktigast. Du är hjärtligt välkommen tillbaka och tack för att du låter mig inspirera dig. :0)

http://itrim69.bloggplatsen.se

 
Mumlan

Mumlan

23 februari 2010 18:57

Grattis till 2-siffrigt!!!

Visst är det härligt när man kan bocka av på "listan"... :-)

http://itrim.bloggagratis.se

 
miriam

miriam

23 februari 2010 20:21

:-) du har så rätt så rätt !
jag vill ju bli piggare och nyttigare oxå..

ps..jag har bestämt att spara nu hi hi kan ju vara en liten självförtroendeboost att läsa hur uuunderbar och vaaacker man är he he ;-)

http://ljuvahus.blogg.se

 
Alex

Alex

23 februari 2010 21:33

Vad hemskt det låter, sista chansen... men det kanske känns så när man testat ALLT... I know the feeling..

http://www.topphalsa.se/bloggar/itrimbloggen

 
Louise

Louise

23 februari 2010 21:59

Hej Alex. Va kul att du hittade till min blogg. Satt just och gick igenom din. :0)

Jag tror jag och många med mig känner att itrim är en sista chans, men det är klart att chanserna tar ju aldrig slut så länge man andas och hjärtat slår i kroppen. För min del känns det som en "sista chans" för att jag vet att det funkar. Jag har två vänner som gått ner otroligt mycket i vikt. Att se dem har peppat mig. Det som bromsat mig var priset. Men just nu känns det mest som om jag var dåligt påläst. Men jagången är i omklädningsrummet enligt mina erfarenheter att för att gladeligen betala 600 kr/mån eller mer så är man lite desperat. Man har väl även kommit till insikten att jag behöver göra en stor förändring som kräver en hel del hjälp på vägen. Därav är man villig att teckna för ett eller två eller flera år för att garantera sig hjälpen för att hålla vikten nere.

http://itrim69.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Louise - 16 februari 2011 08:30

Jag är här. Har bara blivit uppäten av livet, som det kan bli ibland, för mycket jobb träning barn kärlek....för lite tid..   Ska bättra mig. SNart. ...

Av Louise - 2 februari 2011 09:55

Vikten fortsätter sakta neråt, tror jag går och väntar på efterskalv efter helgen, men de kommer visst inget. Och det är bra. Jag väger mindre nu än vad jag gjort på många många år..det är bra. Mindre bra är att stockholm inte verkar fullt så...

Av Louise - 31 januari 2011 01:19

....och druckit alkohol      Det var fantastiskt gott. Så nu är det 2+2 som gäller samt hård träning.   Dejten har gått bra. Inget är solklart, inget är 100 % men det kittlar...     Har känt mig fin och uppskattad och nervositeten lade si...

Av Louise - 28 januari 2011 00:56

Jag är så nervös...får inget gjort. Eller jo, jag tränar, jag jobbar häcken av mig..men så fort jag kommer hem så går jag mest runt och vankar. Dejt imorgon och jag är så nervös så nervös så nervös...vill så gärna men har en obehaglig känsla i magen ...

Av Louise - 24 januari 2011 15:36

på gym. YEAH!!! Det fick bli så. Kompis som tjatat lite (behövdes ej så mycket tjat) och det blev gymbolaget.   Men oj vad liten jag kände mig där, alla är så vältränade och alla vikter så stora och tunga jämfört med det lilla rehabgym jag kört p...

Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
<<<
Februari 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Nätverket

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Artiklar om fetma och motion

Kaloriräknare

Inspiration

Event


Ovido - Quiz & Flashcards