Direktlänk till inlägg 23 februari 2010

Vecka 3 Dag 1

Av Louise - 23 februari 2010 08:58

99 kg (99,4)


Jag är numera tvåsiffrig. Underbart.


Ikväll får vi fint besök, sonens bästa kompis kommer och stannar över natten. Härligt med sportlov. Dom ska äta pizza. Jag tar nog en lååååång promenad då. För idag är jag hungrig, och jag kan inte säga att smält ost inte skulle smaka bra just nu. Men det finns inte en chans att jag faktiskt skulle ge upp i detta skede. Jag är inne i ett nytt tänk. Just nu är det VLCD som gäller. Det är sista veckan på 600 kcal.


Jag är lite orolig över hur vikten kommer att påverkas av att öka kaloriintaget under LCD till 800 kcal/dag för jag vill sannerligen inte backa tillbaka till tresiffrigt igen. Men det är en hel vecka kvar och jag skall följa, till punkt och pricka. Jag ser fram emot lite nya smaker, och lite extra sugen blir jag då jag vet att smoothiesen är yoghurtbaserad. Det kommer att bli lite tyngre att bära hem. Men det ökar förbränningen så det går alltid att hitta en positiv vinkel.


Jag kanske skulle försöka ta mig i kragen och gå ner och träna lite på itrim. Men det tar emot. Men för min hållnings skull så kanske jag borde överväga ett till två pass i veckan bara för att köra igenom musklerna. Jag känner att jag idag har en ganska dålig hållning, jag sträcker inte på ryggen när jag sitter vi datorn och att träna ger automatiskt ett lyft. Och jag vet att maskinerna på itrim gör nytta för mina muskler. Men....jag kör ju Zumba. Men det är ändå inte samma sak.


En sak jag inte fattar är, varför skall jag inte ha stegräknaren på mig när jag tränar? Kan det vara så att träningen skall ligga utanför vardagsmotionen och stegräknaren är verktyget för att mäta den. Ett pass är 30 min. Ger riktigt bra puls.


Nu ska jag gå till min närbutik och handla kaffe. Efter kaffet blir det promenad och jag skall även ta mig ner till itrim och handla en låda skogsbärsshake.


Tjing   

 
 
Mumlan

Mumlan

23 februari 2010 11:12

Hej Louise och tack så mycket för kommentaren på min blogg! Jag ber om ursäkt för att jag missade den ända tills idag.

Det skall bli jätteroligt att få följa din "resa" med Itrim. Jag som börjar se ljuset i tunneln på min viktminskning måste säga att det för mig har fungerat över förväntan. Fast den stora utmaningen börjar nog när jag skall hålla min nya vikt.

Precis som du så kan jag det där med att gå ner i vikt, men att hålla den är en annan femma. Men det är det jag skall lära mig nu!

Jag har suttit och läst igenom allt du skrivit (jag som skulle promenerat!!!) och såg att du efterlyste ett bra sätt att hålla koll på vattnet. Mitt bästa tips är att använda sig av en vanlig 50 cl flaska Ramlösa eller liknande och fylla den med kranvatten då det med smak är urdrucket. Då behöver jag bara hålla koll på hur många flaskor jag tömt under dagen plus att det ser ut som vem som helst som dricker lite. Det blir inte så iögonfallande som när man går omkring och dricker ur en sportflaska.

Däremot så tror jag att du skall ge pulspassen en chans. Jag har i mina lektioner lärt mig att forskningsresultat pekar på att de som får in både vardagsmotion och ombytt motion i sin vardag är de som bäst lyckats hålla sin nya vikt. Pulspassen gör att du inte tappar lika mycket av din muskelmassa när du går ner och personligen så tror jag att "riktiga" gympass blir för tuffa när du går runt på endast 600 kcal om dagen.

Själv hatar jag att gymma med vikter så den dagen jag kommer söka mig utanför Itrims träningslokaler så blir det nog min gamla kompis Friskis&Svettis som får ta emot mig.

Oj, vad långt det här blev!

Jag länkar till dig om det går bra? Annars får du säga ifrån.

Lycka till! :-)

http://itrim.bloggagratis.se

 
Louise

Louise

23 februari 2010 11:43

Hej Mumlan.

Tack för din långa och intressanta kommentar. Jag skall ta dig på orden och gå ner till itrim idag och köra ett pass igen. Det där med småflaskor är nog inte en så dum idé. Men hemma blir det den fina vattenflaskan.

Och du...det var ju inte meningen att jag skulle distrahera dig så pass att du missade din promenad. ;0) Men jag är glad att du fann den så pass intressant. Jag länkar dig till min sida så kan du länka mig till din. Det är helt ok. Tycker det är viktigt att bygga nätverk, och i just denna fråga så anser jag att det kan vara skönt både för nya itrimare som gamla att få tips eller att få ge tips. På detta sätt hjälper vi och peppar varandra.

Ha en fin dag

http://itrim69.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Louise - 16 februari 2011 08:30

Jag är här. Har bara blivit uppäten av livet, som det kan bli ibland, för mycket jobb träning barn kärlek....för lite tid..   Ska bättra mig. SNart. ...

Av Louise - 2 februari 2011 09:55

Vikten fortsätter sakta neråt, tror jag går och väntar på efterskalv efter helgen, men de kommer visst inget. Och det är bra. Jag väger mindre nu än vad jag gjort på många många år..det är bra. Mindre bra är att stockholm inte verkar fullt så...

Av Louise - 31 januari 2011 01:19

....och druckit alkohol      Det var fantastiskt gott. Så nu är det 2+2 som gäller samt hård träning.   Dejten har gått bra. Inget är solklart, inget är 100 % men det kittlar...     Har känt mig fin och uppskattad och nervositeten lade si...

Av Louise - 28 januari 2011 00:56

Jag är så nervös...får inget gjort. Eller jo, jag tränar, jag jobbar häcken av mig..men så fort jag kommer hem så går jag mest runt och vankar. Dejt imorgon och jag är så nervös så nervös så nervös...vill så gärna men har en obehaglig känsla i magen ...

Av Louise - 24 januari 2011 15:36

på gym. YEAH!!! Det fick bli så. Kompis som tjatat lite (behövdes ej så mycket tjat) och det blev gymbolaget.   Men oj vad liten jag kände mig där, alla är så vältränade och alla vikter så stora och tunga jämfört med det lilla rehabgym jag kört p...

Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
<<<
Februari 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Nätverket

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Artiklar om fetma och motion

Kaloriräknare

Inspiration

Event


Ovido - Quiz & Flashcards