Direktlänk till inlägg 19 februari 2010

Går bra

Av Louise - 19 februari 2010 16:28

Idag har jag kompenserat för de futtiga steg jag gick igår, är uppe i +13000 steg. Detta genom en promenad först för att hämta upp min väninna och hennes gosiga hund. Sedan tog vi oss ner mot staden, ett besök till itrims lokal för att fylla på med skogsbärsshake som är favoriten. Fick även byta ut en påse mot choklad, ville testa den igen och det smakade bättre men ändå ingen höjdare. Sedan kan jag tycka att det kanske är dumt att ha smaker som påminner om det jag inte får äta just nu. Men det är ju bara för att jag är så hopplöst förtjust i choklad. Någon annan kanske är tokig i glass som smakar söta bär. Banan tror jag hade varit fint.


Jag och min väninna fortsatte sedan mot Netto. Där har det handlats allt som jag inte får äta, det är ju kalas till helgen. Jag ska inget äta. Men det skall bakas rulltårta och så ska jag baka en sockerkaka som jag skall smälta choklad över. Så himmla gott, något som min mor alltid gjorde hemma. Får frysa in en bit och spara den till mig. Sedan blir det våfflor med grädde och sylt. Allt enligt sonens önskemål.


Hemprommenaden gick genom parken. Har otroligt mycket energi nu, positiv energi. Lite skillnad mot för två veckor sedan. Varför började jag inte med detta tidigare.


Det har inte blivit mycket träning. Men tror ni att jag måste gå ner dit och köra passen? Är det verkligen nödvändigt när jag går så mycket? Zumba är ju riktigt bra konditionsträning så jag tycker att det borde kompensera för maskinerna. Om det är något som jag missar, då är det nog chansen att träffa andra itrimare. Det kan vara nog så viktigt med den sociala aspekten.


Nu är det jag och Åsa Larsson i soffan.

 
 
Katarina

Katarina

19 februari 2010 17:26

Kom in på din blogg efter lite klickande tidsfördriv:)

Vad duktig du är!!!!! Kämpa på.......

Om du vill träna en riktigt rolig och jobbig träning?
www.nordicmilitarytraining.se

Ha en trevlig helg önskar jag dig.

// Katarina i Stockholm

http://garpsaventyr.bloggplatsen.se

 
Louise

Louise

19 februari 2010 17:44

WOW. Jo det vore nått för mig om sådär 30 kg när jag återtagit min kropp och återfått lite muskler. Tack för att du läser min blogg. Alltid kul att få feedback. Jag känner mig så satan i gatan duktig just nu....tror jag kickar i ketonfas. Har för mig att det kunde ge lite euforiska känslor.

http://itrim69.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Louise - 16 februari 2011 08:30

Jag är här. Har bara blivit uppäten av livet, som det kan bli ibland, för mycket jobb träning barn kärlek....för lite tid..   Ska bättra mig. SNart. ...

Av Louise - 2 februari 2011 09:55

Vikten fortsätter sakta neråt, tror jag går och väntar på efterskalv efter helgen, men de kommer visst inget. Och det är bra. Jag väger mindre nu än vad jag gjort på många många år..det är bra. Mindre bra är att stockholm inte verkar fullt så...

Av Louise - 31 januari 2011 01:19

....och druckit alkohol      Det var fantastiskt gott. Så nu är det 2+2 som gäller samt hård träning.   Dejten har gått bra. Inget är solklart, inget är 100 % men det kittlar...     Har känt mig fin och uppskattad och nervositeten lade si...

Av Louise - 28 januari 2011 00:56

Jag är så nervös...får inget gjort. Eller jo, jag tränar, jag jobbar häcken av mig..men så fort jag kommer hem så går jag mest runt och vankar. Dejt imorgon och jag är så nervös så nervös så nervös...vill så gärna men har en obehaglig känsla i magen ...

Av Louise - 24 januari 2011 15:36

på gym. YEAH!!! Det fick bli så. Kompis som tjatat lite (behövdes ej så mycket tjat) och det blev gymbolaget.   Men oj vad liten jag kände mig där, alla är så vältränade och alla vikter så stora och tunga jämfört med det lilla rehabgym jag kört p...

Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
<<<
Februari 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Nätverket

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Artiklar om fetma och motion

Kaloriräknare

Inspiration

Event


Ovido - Quiz & Flashcards