Direktlänk till inlägg 24 mars 2010

Vecka 7 Dag 1

Av Louise - 24 mars 2010 09:12


Idag är jag trött och sur och det bråkas och tjaffsas på morgonen hemma. Små barn små problem, stora barn större problem. Det ligger nåpgot i det. Riktigt dålig grund inför dagens intervju för ett arbete som jag vet att jag inte kommer att få. Vet inte varför de ens vill intervjua mig när de inte vill antsälla mig. Jag saknar körkort, fortfarande. Jag har aldrig saknat det för egen del, har alltid klarat mig bra utan. Men nu märks det dessvärre av vid intervju. Det verkar så självklart och allmänt vedertaget att alla har körtkort.


Jag har alltid hävdat att jag har två starka friska ben, dom bär mig dit jag behöver gå. Det finns en kollektivtrafik, det finns cykel, det fins tåg. Men nu har jag kommit till en punkt när jag inte längre klarar mig utan.

Jag får inte jobb utan lappen.   


Lite Salem Al Fakir tillägnad mig själv idag. Behöver lite pepp och positiv energi för idag har jag bara lust att lägga mig ner och gråta. Jag är helt slut. Det har inget att göra med diet. Det har med älskade tonnårsbarn att göra. Hur tufft det ibland är att vara ensam och stark. Att vara både den straffande och den belönande parten. Jag har en underbar unge, fantastisk på alla sätt. Men idag var en dålig start.



the grass is greener on the other side

I've told some people now they know it

forget you old lawn come over to mine

take your first step and you will get there in time 


it's true life will smile for you

it's true life will smile for you

it's true life will smile for you


the grass is greener on the other side

someone told me she had finally seen it

it's hard to believe it before you've tried it out

she's already thereshe's finally home


it's true life will smile for you

it's true life will smile for you

it's true life will smile for you

it's true life will smile for you


you thought you knew it all but let me tell you

you're not the only one by far

let's knock down all the walls

you better believe it 'cause now you know it's true

life will smile for you 


it's true i wouldn't lie for you


LCD
 
 
Sussie

Sussie

24 mars 2010 18:11

Jag är 30 och har inte heller tagit körkort än. Skulle vilja, men har otrolig bilångest. Hatar att åka bil och är en äkta baksätesförare. Min sambo är nära att släppa av mig på vägen ibland.
Men jag borde ta det. Jobbar även inom ett yrke där jaf verkligen borde ha körkort, men det är en gång som jag har varit tvungen att ta taxi på ett jobb under de cirka 5 år jag har jobbat. Och jag är dessutom uppväxt på landet där alla tog kortet på 18-årsdagen. Ibland känns det som det skulle kunna underlätta.
Det får bli et projekt senare. Just nu har jag nog med annat.

Hoppas att du har haft en bra dag trots den dåliga starten. Hur gick det på intervjun?

http://itrimsussie.blogspot.com

 
Louise

Louise

24 mars 2010 18:46

Hej Sussie
Jag har nog alltid tyckt att jag inte har råd, det är ju väldigt dyrt att ta körkort.

Intervjun gick bra. Jag får svar i mitten av nästa vecka. Men det är så svårt att avgöra om man har en chans eller inte. Här vet jag att körkortet är viktigt så vill jag ha jobbet får jag verkligen lägga manken till. Har pratat lite med körskolan och 12-13ooo kr kommer ett intensivkort att kosta. Och jag får tillbaka pengar om jag inte använder alla körlektioner. Jag skall göra det nu. Det får bli ett lån på något sätt. Ökar det mina chanser till ett fast arbete så är det ju snart betalt.

Vad beror bilångesten på då?

Jag började ta körkortet för 10 år sedan, men jag fick teoriångest istället. Det har jag nog botat nu efter 3,5 år på högskolan ;0) Köra kan jag. Har tom ägt flera övningskörningsbilar. Så jag tror att jag fixar det snabbt.

http://itrim69.bloggplatsen.se

 
Sussie

Sussie

24 mars 2010 18:52

Jo, det är dyrt med körkort. Började faktiskt på körskola för några år sedan, men slutade i och med att jag skulle flytta. Sen har jag inte tagit tag idet igen.
Vet inte riktigt vad bilångesten kommer ifrån, men det har blivit mycket värre med åren.

Håller tummarna för att du fixar det!

http://itrimsussie.blogspot.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Louise - 16 februari 2011 08:30

Jag är här. Har bara blivit uppäten av livet, som det kan bli ibland, för mycket jobb träning barn kärlek....för lite tid..   Ska bättra mig. SNart. ...

Av Louise - 2 februari 2011 09:55

Vikten fortsätter sakta neråt, tror jag går och väntar på efterskalv efter helgen, men de kommer visst inget. Och det är bra. Jag väger mindre nu än vad jag gjort på många många år..det är bra. Mindre bra är att stockholm inte verkar fullt så...

Av Louise - 31 januari 2011 01:19

....och druckit alkohol      Det var fantastiskt gott. Så nu är det 2+2 som gäller samt hård träning.   Dejten har gått bra. Inget är solklart, inget är 100 % men det kittlar...     Har känt mig fin och uppskattad och nervositeten lade si...

Av Louise - 28 januari 2011 00:56

Jag är så nervös...får inget gjort. Eller jo, jag tränar, jag jobbar häcken av mig..men så fort jag kommer hem så går jag mest runt och vankar. Dejt imorgon och jag är så nervös så nervös så nervös...vill så gärna men har en obehaglig känsla i magen ...

Av Louise - 24 januari 2011 15:36

på gym. YEAH!!! Det fick bli så. Kompis som tjatat lite (behövdes ej så mycket tjat) och det blev gymbolaget.   Men oj vad liten jag kände mig där, alla är så vältränade och alla vikter så stora och tunga jämfört med det lilla rehabgym jag kört p...

Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< Mars 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Nätverket

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Artiklar om fetma och motion

Kaloriräknare

Inspiration

Event


Ovido - Quiz & Flashcards