Alla inlägg den 23 februari 2010

Av Louise - 23 februari 2010 23:02

Varför är jag hungrig? Har inte varit hundrig sedan de första 3 dagarna. Åtminstone inte som jag är just nu. Jag har lite nästan onthunger. Kan det vara så att all den motion jag fått de senaste två dagarna kanske är lite för mycket?


Bara en tanke.

Av Louise - 23 februari 2010 22:32

Kolla vad snygg hon blivit. Och vilken energi hon har. Det är precis så det funkar.


Kämpa på Madelene


Av Louise - 23 februari 2010 17:54


Så härligt att inte längre väga över 100 kg.    Det var ett tag sedan sist.


Och idag har jag gått ungefär samma rutt som igår men jag har oxå tränat på itrim.    De ni. Jag gjorde som Mumlan sa. Och jag vill ju ha det bästa tänkbara resultatet. Jag vill göra allt för att komma ner till målvikt, för det är då mitt riktiga arbete börjar. Att hålla vikten.


Dagens steg är so far 16398 och det känns helt ok. Vilken vecka detta har varit. Vilken flygande start.   


Som jag misstänkte så är det även en stor social grej man missar när man inte går och tränar. För alla är så trevliga att prata med. Alla pratar om itrim, om viktminskning, om att detta är sista chansen. Detta är något som alla verkligen tror på. Jag har pratat med två helt nya tjejer idag. Och på ett vanligt gym är det inte så. Man byter om i sitt hörn i sitt skåp och tittar inte ens upp när någon kommer in i omklädningsrummet (min erfarenhet). Här faller det sig så naturligt. Vi har något gemensamt. En stark vilja att gå ner i vikt, en sista chans.


Grupp på torsdag..


Av Louise - 23 februari 2010 08:58

99 kg (99,4)


Jag är numera tvåsiffrig. Underbart.


Ikväll får vi fint besök, sonens bästa kompis kommer och stannar över natten. Härligt med sportlov. Dom ska äta pizza. Jag tar nog en lååååång promenad då. För idag är jag hungrig, och jag kan inte säga att smält ost inte skulle smaka bra just nu. Men det finns inte en chans att jag faktiskt skulle ge upp i detta skede. Jag är inne i ett nytt tänk. Just nu är det VLCD som gäller. Det är sista veckan på 600 kcal.


Jag är lite orolig över hur vikten kommer att påverkas av att öka kaloriintaget under LCD till 800 kcal/dag för jag vill sannerligen inte backa tillbaka till tresiffrigt igen. Men det är en hel vecka kvar och jag skall följa, till punkt och pricka. Jag ser fram emot lite nya smaker, och lite extra sugen blir jag då jag vet att smoothiesen är yoghurtbaserad. Det kommer att bli lite tyngre att bära hem. Men det ökar förbränningen så det går alltid att hitta en positiv vinkel.


Jag kanske skulle försöka ta mig i kragen och gå ner och träna lite på itrim. Men det tar emot. Men för min hållnings skull så kanske jag borde överväga ett till två pass i veckan bara för att köra igenom musklerna. Jag känner att jag idag har en ganska dålig hållning, jag sträcker inte på ryggen när jag sitter vi datorn och att träna ger automatiskt ett lyft. Och jag vet att maskinerna på itrim gör nytta för mina muskler. Men....jag kör ju Zumba. Men det är ändå inte samma sak.


En sak jag inte fattar är, varför skall jag inte ha stegräknaren på mig när jag tränar? Kan det vara så att träningen skall ligga utanför vardagsmotionen och stegräknaren är verktyget för att mäta den. Ett pass är 30 min. Ger riktigt bra puls.


Nu ska jag gå till min närbutik och handla kaffe. Efter kaffet blir det promenad och jag skall även ta mig ner till itrim och handla en låda skogsbärsshake.


Tjing   

Tidigare månad - Senare månad

Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
<<<
Februari 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Nätverket

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Artiklar om fetma och motion

Kaloriräknare

Inspiration

Event


Ovido - Quiz & Flashcards