Alla inlägg den 18 februari 2010

Av Louise - 18 februari 2010 22:41


Om man går 11000 steg


hur många kalorier har man gjort av med då?




Det varierar lite beroende på hur snabbt du


går, men runt 400-500 kalorier bränner du på


11 000 steg.


 

En negerboll (delicato) innehåller 300 kcal

Detta innebär att för att bränna en negerboll så får jag gå en rask promenad på 6600 steg


konsekvens -> handling = balans



Av Louise - 18 februari 2010 20:38


Jag skulle storstäda idag, det blev inte så mycket med det. Istället tog jag tag i garderoben. Herre du milde vad med kläder fröken har!! Jag har nog alltid haft hoppet levande att jag en dag skall gå ner i vikt igen, för jag har sparat allt. Mina kläder ligger sorterade i storleksordning i olika boxar. Idag har jag hängt upp dem, i storleksordning och vad många favoriter jag har som jag återsett idag. Jag fyllde hela min stora gå in i garderob på nolltid och har fortfarande massor av lådor kvar att packa upp. Jag har alltid haft en tidlös stil och inte så intresserad av vad som är det senaste.


Fattar ni hur kul det kommer att bli att komma i alla dessa kläder. Snacka om morot. Jag har gått och lidit och tittat på dessa boxar och funderat på om jag skall sluta kånka runt på dem och acceptera den vikt jag har. Nu peppar de mig. Blir jag sugen, känner jag att jag börjar svaja i begäret, börjar jag fuska (aldrig!!) så är det bara att kliva in i garderoben och se vad det är som står på spel för en stunds njutning. Högst upp på önskelistan står mina svarta jeans, en svart tight skjorta och mina lackboots.


 

Av Louise - 18 februari 2010 10:26

Vaknade med ont i halsen, aj.   


Men kroppen mår bra. Känner mig riktigt lätt och som om jag minskat i omfång ordentligt. Men det handlar om att jag inte längre känner mig så överjäst, uppblåst. Är det psykiskt eller vad är det som händer i kroppen. Ketonfas visst men är det bara det som gör att jag upplever mig så lätt på ett helt annat sätt?


Känslan jag har är att jag skulle vara uttorkad. Och det är ju en omöjlighet med tanke på hur mycket vatten jag dricker. Nu har jag  visserligen inte haft full kontroll över mängden vatten jag intar då hungern inte är närvarande längre. I början drack jag hela tiden, hade flaskan i handen (kan meddela att trycket på itrims flaska kladdar av sig, PIK) dygnet runt. Men att dricka en sipp dämpade inledningsvis den akuta hungern. Nu rapar jag ju efter en shake. Tipset till mig själv och andra är väl helt enkelt att fylla en annan flaska med vatten och inte använda samma till både vatten och ersättning. På det sättet är det lättare att ha kontrollen. Det var inte ett problem i början, men nu kanske det är dags att införa något för att vara på den säkra sidan.


Idag skall här storstädas. Det är kalas på söndag.

Och jag skall baka kakor. My goood. Det kommer att bli en utmaning.    Automatiken att slicka av sitt finger när man har gott kladd där, oj oj oj. Men det fixar vi. Sonen får hjälpa till.


Det skall även bli väldigt intressant att se hur många steg jag kommer upp i vid en storstädning. Stegräknaren fyller just nu en belöningsfunktion. Det tror jag är väldigt positiv betingning. För då jag gillar att äta gott så vet jag, om jag kan omvandla stegen till energi förbrukad, så vet jag hur många steg jag måste gå för att bränna min negerboll den 11 maj. Handling och konsekvens, det är ok att äta. Så länge jag är medveten om vilken konsekvens jag måste vara beredd att ta för att hålla vikten i resten av mitt liv. Jag behöver se över mina små vanor som blir många kilon. Ex. Jag får pensionera min jättekaffekopp, för jag dricker enormt mycket mjölk tack vare den. Det trodde jag inte. Men döm av min förvåning när jag inser hur länge mjölken räcker nu när bara sonen brukar!! Nu dricker jag kaffe svart. Jag trodde aldrig att jag skulle kunna lära mig det.


Men allt är tydligen möjligt.


 

Tidigare månad - Senare månad

Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
<<<
Februari 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Nätverket

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Artiklar om fetma och motion

Kaloriräknare

Inspiration

Event


Ovido - Quiz & Flashcards