Alla inlägg den 14 februari 2010

Av Louise - 14 februari 2010 15:16

Nu är jag hemma igen. Var hos en väninna igår och hade mycket trevligt. Hon bor lite avlägset så det är en bit til och från kollektivtrafiken vilket genererade i totalt 13408 steg    Det behövdes efter att i flera dagar ligga på gränsen. Jag har satt upp att jag skall gå minst 7000 steg om dagen men upptäckte att jag kom en bit över utan ansträngning då jag bär stegräknaren på mig hela dagen.  Idag har jag gått ca 7400 steg så även idag är jag godkänd men jag vill ju verkligen fixa -10 kg till den 16 mars då jag skall träffa min coach igen. Jag är inte lika sugen på att träna. Men det är väl bara att ta sig i kragen och lägga upp ett schema jag kan hålla. Jag föredrar ju att promenera eller powerwalk, sådant jag inte måste gå till en lokal för att göra. Och rehabgymet imponerar inte på mig. Det fungerar absolut så det är inget fel med det, men jag har tidigare tränat med fria vikter, det tyckte jag mycket om. Men meningen är kanske att få upp pulsen genom konditionsträning inte muskelbygge.


Hur mår jag:

Jag är inte hungrig. Inte så sugen, tankar på vad som skulle vara gott finns där men det är en 2a på en skala från 1-10. Magen. Mmm. Det där med nummer 2. Lite aj.


Kosten

Nu har jag vant mig vid shaken och soppan. Det är nästan gott. Intressant vad riktig hunger kan göra för smaklökarna. Alltså, det var ju sällan jag tidigare var hungrig någon längre tid. Mitt problem är småätandet. En sak gällande shakerna. I botten är det något krsitalliknande lite grusigt som jag gärna hoppar över då det ger mig kväljningar. Är det något viktigt ämne jag missar då tro?


Tidigare månad - Senare månad

Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
<<<
Februari 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Nätverket

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Artiklar om fetma och motion

Kaloriräknare

Inspiration

Event


Ovido - Quiz & Flashcards