Alla inlägg den 13 februari 2010

Av Louise - 13 februari 2010 10:28

Jag hittade programmet Vi äter oss till döds på tv3 play, en serie om övervikt, matmissbruk, gastric bypass och annat intressant. Har sett fyra delar ännu.


http://www.tv3play.se/play/4477/viaterosstilldods_sasong1_avsnitt2


Jag kunde inte låta bli vågen. Jag är väl för hopplös. Jag har gått ner 2,5 kg enligt min våg. Och det betyder att jag ännu så länge håller minsta viktnedgång per vecka. Men, detta är första veckan och enligt tidigare erfarenheter så går man i genomsnitt ned mest i vikt den första veckan. Nu är det dag 5, jag vägde mig igår kväll och vågen stannade på 104.4 kg och jag vägde in mig på 106.9 kg. Nu kan det ju skilja mellan min våg och itrims våg så jag är bara glad att det pekar nedåt. Då är det inte helt tokigt.


Hur mår jag idag


Ärligt talat har jag lite on i kroppen. Men det kan ju bero på att jag tränade ett pulspass i onsdags men jag tror också att det har att göra med dieten. Jag känner mig lite gungig idag, inte särskilt hungrig, musklerna gör lite ont. Tydligen skall jag förlora både fett och muskelvävnad genom rivstarten, men som jag förstått det så gör inte det så mycket. Den tunga kroppen blir lättare och det går åt mindre muskler för att bära upp den. Sedan ställer jag mig ju alltid lite skeptisk till att träna med bara 600 kalorier/dag. Det går inte att komma ifrån. Jag tror heller inte att det är bra att förlora muskelmassa. Och sedan är det andra hälsoaspekter jag tänker på som, hur mår tarmarna av att inte ha något att bearbeta? Jag kör på. Känner efter. Ser mig inte bara blind på siffror.


Mina händer kliar. Det är oroande eftersom jag har problem med handeksem.


Och. Tuggumi. Det var helt underbart när jag läste i boken att jag fick tugga sockerfritt tuggummi. Det är inte utan kalorier. Men det står klart och tydligt i boken att jag får tugga tuggummi och även om jag känner en vis tvekan, för ketonfasen är ju bara aktiv så länge kroppen inte får kolhydrater. Och tuggumi innehåller ju en liten liten mängd kalorier och det omvandlas till... jag kan ha fel. Man har ju varit inne så länge i den här svängen så man kan tänkas blanda ihop fakta.


Idag ska jag hem till min väninna. Vi ska mysa och kolla film, gå ut med hunden. Det skall bli riktigt trevligt. Sonen åker skidor med morfar och kusin.


Ha en underbar dag

Tidigare månad - Senare månad

Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
<<<
Februari 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Nätverket

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Artiklar om fetma och motion

Kaloriräknare

Inspiration

Event


Ovido - Quiz & Flashcards