Alla inlägg den 12 februari 2010

sug

Av Louise - 12 februari 2010 20:19


Jag är inte så hungrig. Den biten funkar so far. Men jag är grymt sugen på nått gott som ost, korv, pasta, bacon, tacos... Jag lagar maten till min son, det funkar bra. Jag äter inget. Smakar inte av. Han får ta lite mer ansvar i köket gällande att vara delaktig och just att smaka av. En intresant tanke är hur mycket större portion jag egentligen ätit tidigare om man skall räkna in alla provsmak under tillagningen av måltiden.

Av Louise - 12 februari 2010 17:31


Inatt var jag tvungen att gå upp  för att kissa. Hade sedan svårt att somna om. I morse när jag vaknade av telefonen var jag väldigt trött. Jag har varit lite tung i huvudet under dessa dagar sedan jag började med rivstart. Men det kan bero på att jag slutat dricka kaffe. Jag har inte slutat medvetet, jag har bara inte varit sugen. Det tror jag beror på att jag gillar att ha mjölk i mitt kaffe, minimjölk är inte mjölk för mig och då det är den enda mjölk jag får ha i mitt kaffe har det helt enkelt fallit bort. Och det gör ju faktiskt ingenting. Ännu en kostnad att spara.


Jag hade trevligt besök idag av en gammal vän. Vi var ute och gick en promenad i det vackra vinterlandskapet, bra motion. Men jag har inte kommit upp i mina steg ännu. Men dagen är ännu inte slut. Sonen vill ha fredagsgodis så det blir nog en liten promenad till innan fredagsmys är igång.


Jag tror att jag kan ha klivit in i ketonfasen nu. Jag har inte riktigt klart för mig vad det innebär, men om jag förstått det något sånär rätt så skall hungerkänslorna ge med sig och jag skall känna att jag får mer energi. Om man skall se på morgonen så är det ju helt tokigt då jag upplevede mig mer som en zombie, men just nu känner jag mig nog lite piggare. Lite rastlös till och med.


"Efter cirka 3-4 dagar, när reservenergin i fettväven börjar förbrännas, frigörs sk ketoner.[..] När du kommer in i ketonfasen känns det oftast betydligt lättare - hungerkänslor och trötthet försvinner och motivationen att fortsätta ökar." Ur itrims faktabok s 17


------------------------------------------------------------------------------------------------


Gårdagens grupp


Första mötet. Mja. Är lite besviken. Jag föreställde mig mer gruppdynamik än föreläsning. Men det kanske blir mer tid att prata med de övriga i gruppen senare. Detta var ju som sagt första träffen. Jag trodde även att vi skulle ligga i fas. Alltså att alla börjat nu, inte att vissa började för ett par månader sedan och någon igår. Jag får vara tålmodig och inte bli besviken för att det inte blir exakt som jag föreställt mig.

Tidigare månad - Senare månad

Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
<<<
Februari 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Nätverket

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Artiklar om fetma och motion

Kaloriräknare

Inspiration

Event


Ovido - Quiz & Flashcards