Alla inlägg den 9 februari 2010

Av Louise - 9 februari 2010 20:49

..var egentligen igår. Jag har velat fram och tillbaka länge då jag tycker det är dyrt och kanske lite fult. Borde man inte klara detta utan att ta till dyra medel. Men samtidigt känner jag att skall jag låta hela livet (dramatisk överdrift) gå ut på att önska mig smal, eller skall jag göra något åt det. Egentligen handlar det inte om att bli smal utan om att känna mig vacker, snygg, sexig...och det kommer bara innifrån mig.


Så...första intrycket.


FY SJUTTON FÖR SHAKERNA I RIVSTARTSPROGRAMMET.


Jag har hunnit testa skogsbär, choklad och potatis och purjolökssoppan. Mest uthärdlig var ännu skogsbär. Chokladen gav mig kväljningar. Soppan var ok, men det var ingen gourmerätt. Jag är kräsen, det vet jag om och det är nog anledningen till att jag nu skriver här. Jag gillar god mat som smakar gott och jag hoppas verkligen att jag klarar ut detta. Det är bara i introduktionen den första månaden jag måste uthärda dessa gryniga nutrilettliknande vätskorna och sedan kan jag börja med annan kost. Detta kommer att bli tufft, det inser jag.


BLÄNG OCH SVÄLJ!


Jag har valt att sätta guldkant på min planerade viktnedgång genom att jag valt guldprogrammet. Det ger mig ett flertal möten med min coach, det ser jag fram emot. Och det skiljer bara en hundralapp i månaden från budgetvarianten när man som jag tecknat för två hela år.


Träningen. Jag skall gå minst 7000 steg om dagen, det är det mål vi satt upp, men nu känns det som om det kanske var lite för lite. Jag har passerat 8000 idag första dagen och då började jag räkna först fram på em.


Piece of cake....


Familjen. Min familj är liten, det är jag och min bebis på 13 år. Vi har suttit och skrivit matsedel för honom under mina detoxveckor. Lite kul att få nya perspektiv på vad han vill ha när han får bestämma helt själv. Hans meny ser ut som följande...


onsdag: falukorv med stuvade mackaroner och morot

torsdag: favoritkyckling med bacon och pasta och paprika

fredag: tacos

lördag: mat med morfar

söndag: mat med morfar


Nästa problem. Jag skall till min bästaste bästatse vän på lördag och har inget sagt till henne ännu om att jag gått med i itrim. Vi har planerat att ses länge och nu kommer jag att sitta där med vattenflaskan och shaken. Ja, det kommer säkert att funka. Att träffas måste ju inte handla om att äta gott och dricka gott. Det är ju det tänket som måste ändras. Även om man nu kan äta gott och nyttigt och inte fettfritt. Men jag vet hur det sett ut tidigare. Pizza, kina, film, choklad, nom nom nom. Nu ska hittas nya vägar att gå.


Jag har testat det mesta inom diet, bantning. Jag har gått ner mycket i vikt tidigare. Och jag är, om jag får lov att säga det själv, oerhört duktig på att träna och äta rätt och gå ner mycket i vikt på kort tid. Men jag är riktigt usel på att hålla vikten nere. Jag har som mest gått ner närmare 30 kg, men gått upp allt och lite till. det är anledningen till att jag tecknade för två år. Och kanske blir det tre. Jag skall först gå ner i vikt. Målet är att komma ner i 69 kg. det är en vikt som jag känner funkar till mina 166 cm. Det är ambitiöst men inte omöjligt. Naturligtvis kommer jag att sluta när jag känner mig nöjd och inte stånga mig blodig för att nå en siffra på vågen. En storlek 38 vore helt ok. Om jag även kommer igång med träningen så får jag naturligtvis tänka på att muskler väger mer änn fett. Jag har en kropp som gärna bygger muskler, jag tycker det är sexigt och snyggt. Men åter igen så tycker jag att lagom är bäst. Förebilden är Linda Hamilton som hon ser ut i Terminator 2. Snyggt.


         


..................................................


..............................................


Lite siffror:


Dag 1

startvikt 106.9

BMI 38.8


..................................................


.............................................


Skriv gärna, dela gärna med dig av tips, egna historier, länka till dina sidor.


Sov gott. Det ska snart jag göra...






Tidigare månad - Senare månad

Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
<<<
Februari 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Nätverket

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Artiklar om fetma och motion

Kaloriräknare

Inspiration

Event


Ovido - Quiz & Flashcards